| Volejte kdykoliv |
| 483 302 927 |
| OPTIKA Helena Hanovcová |
|
Liberecká 15 466 01 Jablonec nad Nisou |
| info@optika-hanovcova.cz |
| Pondělí – Pátek: 8:00 – 17:00 |
| Brýlové čočky ZEISS DriveSafe |
| Jedny brýle pro každodenní nošení a bezpečnější řízení. |
|
Mnozí se při řízení, zvláště za ztížených světelných a povětrnostních podmínek jako je déšť a mlha či za stmívání nebo v noci cítí nejistě, nepohodlně a vystresovaně. V průměru 83 % uživatelů brýlových čoček* jsou navíc řidiči. Řízení může být pro každého skutečnou výzvou – nehledě na to, jak daleká je vzdálenost, přičemž dobré vidění je pro bezpečnost zásadní.
S brýlovými čočkami ZEISS DriveSafe společnost ZEISS uvádí novou produktovou kategorii v oblasti brýlových čoček pro každodenní nošení. Jsou speciálně navrženy tak, aby vyhovovaly potřebám těch, kteří se chtějí ve svých celodenních brýlových čočkách cítit při řízení bezpečněji a pohodlněji.
Brýlové čočky ZEISS DriveSafe jsou k dostání jak v jednoohniskové, tak v progresivní verzi. |
| * Zdroj: Studie výzkumu trhu s 36 očními lékaři či optometristy a 480 zákazníky z USA a Německa/srpen 2013 |
| 1) Lepší vidění za snížených světelných podmínek |
| Technologie Luminance Design® společnosti ZEISS. |
| Výzva |
| Zornice reagují na světelnou intenzitu svého okolí, zejména na světlo dopadající přímo do oka. Zatímco za denního světla je průměr zornic menší, v noci se zvětšuje. Při slabém osvětlení, za tzv. mezopických podmínek, např. za soumraku, v dešti, šeru či při nočním řízení, je průměr zornic někde na pomezí. Vnímání prostoru a odhad vzdálenosti je pro řidiče čím dál obtížnější. Na základě intenzivního výzkumu v oblasti mezopického vidění* byl stanoven důvod pro vývoj technologie Luminance Design® společnosti ZEISS , prověřený během studií na uživatelích. Ve zkratce: rozlišujeme vidění při jasném světle (fotopické vidění), při žádném světle (skotopické vidění) a při slabém světle někde na pomezí (mezopické vidění). Za mezopických podmínek se intenzita světla, a tedy i velikost zornice mění, což je pro vizuální výkon výzvou. |
| *Více informací naleznete na ZEISS DriveSafe White Paper |
| Řešení společnosti ZEISS |
| Společnost ZEISS vyvinula novou technologii Luminance Design® (LDT), jež zohledňuje odlišné světelné podmínky a velikosti zornice pro dokonalejší design brýlových čoček za účelem přirozeného vidění za jakýchkoli okolností. LDT zohledňuje velikost zornice pro řízení za mezopických podmínek, na základě čeho optimalizuje design brýlových čoček: uzpůsobené velikosti zornic užité v optimalizačních algoritmech činí 5.0 mm v případě jednoohniskových brýlových čoček a 4.3 mm u brýlových čoček progresivních. Ve výsledku vykazují uživatelé za zhoršených světelných podmínek lepší vidění. |
jasné světlo = fotopické vidění, zornice jsou malévelká hloubka ostrosti, uvolněné vnímání prostoru |
žádné světlo (tma) = skotopické vidění, zornice jsou velkémalá hloubka ostrosti |
slabé světlo = mezopické vidění, variabilní velikost zornicměnící se podmínky v důsledku proměnlivé hloubky ostrosti |
| 2) Snížené oslnění v noci. |
| Povrchová úprava DuraVision® DriveSafe společnosti ZEISS. |
| Výzva |
|
Oslnění vyjadřuje obtížnost vidění při prudkém světle, jako např. při přímém slunečním či umělém světle. Průzkum trhu a vědecké důkazy naznačují, že vnímané oslnění je při provozu spjato zejména s LED a xenonovými HID světelnými zdroji, užívanými u moderní osvětlovací techniky automobilů. Intenzivní oslnění může být rizikové, snižuje totiž viditelnost objektů a citlivost oka na kontrast. Oslnění může být vnímáno i subjektivně jako nepříjemné a rušivé.
ZEISS odborníci v oblasti vidění prováděli experimenty s oslněním. Ty posloužily jako základ pro interní studie* za použití různých simulací povrchových vrstev. Vědecké důkazy ukazují, že modrá, vysoce energetická část viditelného spektra (zejména v pásmu 440–470 nm), využívající LED či xenonovou H.I.D. (High Intensity Discharge) technologii, je spjata s efektem oslnění, vnímaného řidiči. |
| Řešení společnosti ZEISS |
| Povrchová úprava DuraVision® DriveSafe odráží zejména ty vlnové délky, jež přijímané oslnění redukují až o 64 %** ve srovnání s vysoce kvalitními antireflexními povrchy. |
| **Ve srovnání s vysoce kvalitními povrchy ZEISS. U DuraVision DriveSafe hlásilo méně než 64% testovaných řidičů problémy s oslněním u tohoto nového povrchu než u jiných vysoce kvalitních antireflexních pokrytí. |
Bez povrchové úpravy DuraVision® DriveSafe |
S povrchovou úpravou DuraVision® DriveSafe: až o 64 %*** redukce oslnění |
| Zredukované světlem indukované podráždění jako např. oslnění a odraz |
![]() ![]() |
| 3) Přesné vidění vozovky, palubní desky a zrcátek. |
| Design brýlových čoček ZEISS DriveSafe. |
| Výzva |
| Řízení si od řidičů vyžaduje vysoký stupeň pozornosti. Většinu času potřebují řidiči široký výhled na vozovku, aby vyhodnotili dopravní podmínky. Situace je náročná zvláště v případě uživatelů progresivních brýlových čoček při střídavému zaostřování na vozovku, palubní desku a zrcátka. Jde o situaci, kdy je zásadní dynamické vidění. Ve studii, věnované výzkumu zraku a prováděné za asistence FKFS*, jsme identifikovali potřeby řidičů v oblasti vidění:
|
| *FKFS Výzkumný ústav automobilového strojírenství a dopravních zařízení ve Stuttgartu je nezávislou nadací, přidruženou k Univerzitě ve Stuttgartu. FKFS byl založen v roce 1930, stal se jedním z největších a předních výzkumných ústavů v oblasti automobilového strojírenství a své služby poskytuje automobilovým výrobcům a dodavatelům. Více informací naleznete na ZEISS DriveSafe White Paper. |
| Řešení společnosti ZEISS |
|
Aby uživatelé progresivních brýlových čoček rychleji přeostřovali mezi vozovkou, palubní deskou a zrcátky, vyvinula společnost ZEISS nové brýlové čočky DriveSafe Progressive s optimalizovanými zónami na dálku a střední vzdálenost, čímž snížila potřebu horizontálního pohybu hlavy. |
Až o 43% větší** oblast na střední vzdálenost pro snazší střídavé zaostřování mezi palubní deskou a zrcátky. Až o 14% větší** oblast na dálku pro širší výhled na vozovku.**Ve srovnání s vysoce kvalitními progresivními brýlovými čočkami ZEISS |
| Progresivní brýlové čočky ZEISS DriveSafe a jednoohniskové brýlové čočky pro jasnější vyhodnocování dopravní situace; ideálně vhodné pro každodenní situace. |
![]() ![]() |
![]() |
| Chcete vědět, jaké brýle právě letí? Sledujte náš Facebook | Ochrana osobních údajů |
| Volejte na: 483 302 927 | Dotace |